(Går)dagens visdomsord.. eller?

Dagens ord är dasspapper. Ett relativt slangbetonat uttryck som kanske inte ser så mycket ut för världen vid första anblick . .

Well, look again!

Man inser vikten av dasspapper när man inget har (Öhman, 2008).

Bra . . vidare till andra galenskaper.

Visste du att kombinationen upp upp, ner ner, vänster höger vänster höger, B A, Start ger dig 30 liv i Probotector på Nintendo?

Visste du att trots alla fem miljoner serietidningar med Fantomen som jag läste som liten så fanns det inte en enda ruta där han använde sig av dasspapper?

Nej precis, who knew? Dasspapper! Its fuckin' everywhere!!

en dassig framtid hö hö


Föreställ er en mörk och kall framtid. Rostiga skelett av dagens städer står tomma och allt det där tjafset.

Mitt i all misär så finns det noll dasspapper. Inbördeskrig avlöser varandra, familjer splittras och allt sånt.

Dumt eller hur?

Mörda andra människor för nåt så banalt som dasspapper? Löv någon? Gamla tidningar?

Nej!

Folk ska minsann ha rent, mjukt lambi så de går ut och slaktar andra för att upprätthålla sin egen toakultur.

Jag menar, hade det gällt olja, sötvatten eller nåt annat viktigt hade det väl vart okej . .

Eller?



Kommentarer
Postat av: Sojung

ha en trevlig lördagskväll:)

2008-11-15 @ 14:36:12
URL: http://salinski.blogg.se/
Postat av: Anonym (pga stigmatisering runt ämnet)

mycket aktuellt ämne. har alltid använt tidningspapper när det tagit slut på toapapper hemma, upptäckte dock häromdagen att jag fått trycksvärta i mina vita kalsonger efter en 3- 4 dagar med gammla tidningar, vilket jag upplevde som lite otrevligt, så söker nu nya alternativ. förslag?

2008-11-16 @ 20:25:15
Postat av: Anonym

tja, löv funkar väl, eller? antar att du får avfrosta dem först innan du torkar dig bara :)

2008-11-17 @ 16:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0